donderdag 3 november 2016

Kangoeroe rekenen (verslag Femke 20-10-2017)

Ik (Femke), ging samen met Lietje, haar verslag van vorige week nakijken. Zij had een Powerpoint presentatie gemaakt. Ik vond dat ze het goed had gedaan.
Voordat de pauze begon hadden Stein en Quinten nog twee proefjes gedaan.
Proefje Ze hadden een bakje met water in het water stond een kaarsje en in het water lag een muntje. Als je het kaarsje aansteekt en er een glas overheen zet gaat het kaarsje langzaam uit. Dan wordt het water in het glas gezogen. En kan je het muntje uit het glas halen zonder dat je handen nat worden.
Proefje 2: ·Ze hadden weer een bakje met water een stukje wc-papier en een gewone paperclip. Als je de paperclip zonder iets te doen in het water liet vallen zonk de paperclip. Als je het stukje wc-papier op het water legt en de paperclip daar op legt, en vervolgens langzaam het stukje wc-papier weg haalt blijft de paperclip drijven!
Daarna ging de bel. Ik ging met Sarike en Lietje op een bankje kletsen. Sommige jongens gingen voetballen, en anderen gingen tafeltennissen.
Lietje, Sarike en ik hadden aangegeven dat wij het leuk zouden vinden als we ook met deze groep iets met Sinterklaas zouden doen. Toen de bel ging gingen we in de klas er nog even over praten, en kijken wat iedereen er van vond. We zijn er achter gekomen dat een paar kinderen het een beetje te veel vonden. Dus komen we daar later nog op terug.
Vervolgens gingen we kangoeroe rekenen. Dat houdt in dat je 24 vragen krijgt die je moet beantwoorden. We hebben besloten dat we mee gaan doen met de nationale wedstrijd! Volgende week krijgen we de antwoorden van de vragen die we vandaag hebben gemaakt.

Tot slot gingen we in de klas ”De dag vandaag” doen met de volgende onderwerpen:
Ø  Binnenland: Slimme fietsbel gaat waarschuwen.                              
Ø  Buitenland: is ’ie geland of niet?
Ø  Buitenland: Clinton en Trump weer op TV.
Ik vond het een hele leuke dag!

Femke van den Bos

Hier heb ik nog een paar meningen wat andere kinderen er van vonden.
Quinten:
Ik vond het weer een hele leuke dag, en kangoeroe rekenen was ook weer lekker pittig!
Leuke links

Geen opmerkingen:

Een reactie posten